Feike en Marije in Zambia

Laatste dag in Afrika!

Hallo allemaal!

Vangaag alweer onze laatste dag in Afrika! MOrgen vliegen we terug. Wat is de tijd snel gegaan! En uiteraard hebben we deze week weer een hoop leuke dingen meegemaakt.

Zo hadden we van vorige week zaterdag tot afgelopen vrijdag bezoek van Jelle. Hij doet zijn co-schap in Zuid-Afrika. Toen hij arriveerde hebben we hem verwelkomd met echte Hollandse zuurkool. Wel eens lekker na al dat Afrikaanse voer! Op zondag zijn we uiteraard meteen naar de Falls gegaan. We waren er al een keer geweest maar het is niet voor niks een van de zeven natuurlijke wereldwonderen! Ook de tweede keer was het weer prachtig. En deze keer besloten we geen regenjas te huren, je raakt totaal doorweekt van al het opwervelende water, maar in onze zwemkleren te gaan. En zo vormde we meteen een extra attractie voor alle brave Engelse en Amerikaanse toeristen :) Ook zijn we nog een keer 's nachts bij volle maannaar de Falls geweest. Dit omdat je dan een regenboog van maanlicht kan zien. Heel bijzonder!

En om in de watersfeer te blijven zijn we ook nog een dag wezen raften op de Zambezi (wel stroomafwaarts van de Falls!). Dit was erg spectaculair, in de stroomversnellingen kwam je soms tussen golven van 2m hoog terecht! Overigens hadden we een goede bemanning want we zijn, in tegenstelling tot de twee andere rafts, niet onopzettelijk omgeslagen. Wel opzettelijk want onze gids (naam; Potato!!!) was nogal een avontuurlijk type. Ontzettend leuke dag gehad en de foto's zullen voor zich spreken. Nog wel een bijzonder vermelding voor Jelle want hij durfde als enige van de Nederlandse delegatie van een 10 meter hoge rots te spingen. Rotsspringen vonden de gidsen ook leuk dus dat deden we ergens halverwege de route!

Behalve al dit leuks hebben we ook de mindre kant van Afrika gezien.De VictoriaFalls liggen op de grens met Zimbabwe en via een brug kan je zelfs een klein stukje het land in. Dit hebben we gedaan en uiteraardkwamen we weer allerlei souvenirverkopers tegen. Toevallig hadden we weinig geld bij ons en daarom konden we een bepaald beeldje niet kopen. Vervolgens stelde die jongens voor omiets te ruilen. En toen ze ontdekte dat we brood bij ons hadden wisten ze het wel. Er brak bijna een vechtpartij uit onder de Zimbabwanen! Vreselijk om te zien dat Mugabe het nu zo ver heeft gekregen dat de honger begint toe te slaan!

Verder zijn we gister met z'n tweeen nog een dagje naar Chobe National Park in Botswana geweest. Eerst een safari met een auto en toen een met een safari-speed-boot. Was weer een prachtige dag. Vanuit het bootje hebben we vanaf een meter of 15 een goep van 37 olifanten aan de waterkant gezien. Er waren zelfs kleintjes van 1 a 2 weken bij die constant heen en weer huppelde tussen alle andere olifanten!

Volop mooi avonturen weer, komt allen de foto's zien want zoveel moois is niet te beschrijven en over 50 uur landen we weer op schiphol!

Groetjes van Feike en Marije en tot snel!!!

PS Guus is nog niet naar huus.... Wat een deceptie........

Jacomar

Hey lieve twee,
Wat maken jullie weer ongelofelijke dingen mee, echt heel gaaf!! Wel fijn dat jullie weer naar huis komen, ik denk dat jullie daar nu ook wel weer zin in hebben...
Helaas is Guus idd niet naar huis, maar ik moet eerlijk zeggen dat ze ook echt beter waren, dus ze hebben het verdiend...
Geniet er nog even van en ik zie jullie weer in NL!!

Veel liefs Jacomar

Jelle

Ha F&M!
Goed om te lezen dat het weer heel mooi was in Chobe. Ik had jullie nog ge-sms'd om jullie op de hoogte te houden van de standen van Nederland, maar dat was dus niet nodig. Ik ben blij met mn eervolle vermelding vamnwege de rotssprong, op mn eigen site is ie 12 m hoog haha. Hebben jullie het cadeautje gevonden? Ik vond het iig heel leuk om met jullie te zijn voor een weekje. Goede reis en cu in augustus!

Henry

Hee Feike,

Ik ben blij dat jullie een leuke tijd op mijn geboorte continent heb doorgebracht. Ik spraak Clemens gisteren en zei tegen heb, volgens me komen F&M binnenkort terug. Leuk!

Jammer van Zimbabwe. Dat is het probleem met de meeste Afrikaanse landen. Hebben jullie naar voetbal gekeken? Het was erg genant. volgens me hebben wij nog geen winnersmentaliteit.

Ik zie je wanneer je terugbent.

Hou je goed en tot bels.

gr. henry

Rob en Tas

Lieve Feike en Marije,

Wat hebben jullie weer een mooie tijd gehad in Afrika!! Heel erg triest om zo mee te maken dat de honger hoog op loopt in Zimbabwe...

Wij hebben afgelopen vrijdag met Ton en Judith een geweldige dag gehad. Maar dat zullen jullie allemaal wel horen als jullie weer thuis zijn.

We hopen dat jullie een voorspeodige reis zullen hebben en veilig weer thuis komen.

Veel liefs Rob en Tas

Gerard Hugens

Hallo Feike en Marije, wij hebben thuis van al die verhalen van jullie genoten. Leuk geschreven met het niet aflatende enthousiasme voor al die dingen die jullie gezien hebben. Chapeau !! Tot ziens en goede reis huiswaarts. Betty en Gerard

Jordy

Hi Feike en Marije!
Mooie verhalen weer! De Falls bij maanlicht, dat moet ik ook zien. En Chobe, dat klinkt ook gaaf, misschien dat we daar ook nog naartoe gaan. Iig nog 2 weken in het ziekenhuis hier en dan gaan we ook reizen.
Een goede reis gewenst terug naar Nederland!
Kafikenipo:)
Jordy

linda

Ha lieve marije en feike,
wat een prachtige verhalen weer! ik ben al helemaal benieuwd naar alle foto's!
mark zn tantes uit amerika zijn nu in nederland, die heb ik vandaag ontmoet. was erg leuk om ze alvast te zien voordat wij naar amerika toegaan. gister nog in lena's huis geweest, gaat echt al hard daar!
hele goede reis terug naar nederland! hoe laat komen jullie aan? tot van de week!
veel liefs linda

Fenneke

Ha mensen,

als jullie dit lezen zijn jullie vast alweer thuis.

Tof al jullie verhalen, heb ervan genoten.

kom snel een keer eten aan de zaagmolendrift en ik hoor alle verhalen graag in het echt!

Liefs,

Fenneke

Reinier, Lautje & Sem

Guys, welkom thuis! We hebben genoten van jullie reisverhalen en gaan deze nu al missen! Wat is dat toch snel gegaan. Hopelijk hebben jullie een goede reis gehad en binnekort ff met de crew (en jullie foto's) bij ons?? Wellicht kunnen jullie dan de eerste stapjes van Sem aanschouwen. Hij begint nu namelijk van de Mowgli houding (handen en voeten) naar staan. Helemaal trots is hij dan!

Veel liefs en tot snel!
Smakkerd van ons 3tjes!

louise

Hallo Marije en feike,
ik ben een derde jaars verloskunde student en ga in de maanden mei en juni naar het our lady's hospital in chilonga. Ik las jullie reisverhalen en was benieuwd of jullie nog iets meer kunnen vertellen over jullie ervaringen daar. Zou ik per email contact met jullie mogen opnemen?
mijn email is louise.driessen@gmx.net

Heel erg bedankt alvast!